В мережі поширилася інформацуія, що нібито телефони від компаніїї BBK блокуються і подальше їх використання є проблематичним. З приводу цього розміщуємо статтю з іншоро ресурсу, де пояснюється ситуація. Цікаво? Читайте!
АНАЛІТИКА:
БЛОКУВАННЯ КИТАЙСЬКИХ СМАРТФОНІВ ONEPLUS, REALME, VIVO І OPPO в росії та за межами Китаю
Вітання.
Негативні новини добре продають себе, особливо якщо вони лягають на правильну цільову аудиторію. В росії є невелика, але могутня група людей, які купують телефони в Китаї, причому свідомо обирають їхні китайські версії, а не міжнародні. Як правило, так дешевше, а ще вам забезпечені приємні вечори, коли ви зможете копатися у нутрощах апарата, облаштовувати його усілякими способами. Іноді це покупка чогось ексклюзивного, чого немає ніде та ні в кого. Наприклад, у мене є realme GT2 Pro Master Edition. Незвичайний дизайн, що чимось нагадує дорожню скриню від LV.
Купівля чистокровного китайця моментально перекреслює будь-яку сервісну підтримку, навіть якщо на росії є представництво компанії, і вона постачає сюди товари. І це потрібно знати, компанія не несе відповідальності за те, що ви купили у Китаї якийсь товар. Такі товари не призначені для продажу поза Китаєм, ви купуєте їх на свій страх та ризик. В рамках різних розпродажів можна урвати той чи інший смартфон за досить цікавою ціною, чим користуються багато сірів продавців, які роблять на цьому свій невеликий бізнес.
Говорити про те, що чистокровних китайців у Росії багато, неможливо, наприклад, для realme, що займає близько 18% ринку смартфонів на росії, щомісячні поставки становлять 300-400 тисяч смартфонів. Китайських смартфонів realme на російських мережах за місяць з'являється близько тисячі.Приблизно такий самий обсяг для OnePlus, а ось для компаній OPPO і Vivo він помітно менший — кілька сотень апаратів. Так, такий ринок існує, але він зневажливо малий у порівнянні з офіційними продажами.
Мене щиро вражає самовпевненість тих, хто сповідує купівлю китайських смартфонів у Китаї і стверджує, що так роблять усі без винятку. Що на росії немає дурнів «переплачувати баригам у роздробі» і далі за списком. Як мінімум, такий погляд виглядає дуже спотвореним, особливо з урахуванням наведених вище цифр.
Скандал почався через те, що маловідомий блогер вирішив стати трохи відомішим. На OnePlus 11, який з'явився на росії тільки в китайській версії, оскільки міжнародна вийшла пізніше, випливало ось таке віконце. У ньому російською мовою повідомлялося, що дзвінки працюватимуть, оскільки апарат лише Китаю.
У нас у редакції кілька тижнів знаходиться такий апарат, у ньому стоїть російська SIM-картка, з'являється попередження, і достатньо натиснути на ОК, щоб воно зникло. Жодного блокування зв'язку не відбувається, більше того, у OnePlus немає механізму регіонального блокування дзвінків, він не реалізований у софті. Можна просто перетворити апарат на цеглу, але відключити дзвінки не можна. Та й для компанії сама така дія виглядає максимально нелогічною, навіщо стріляти собі в ноги?
Повторюся, ні за день, ні за тиждень, ні за два тижні наш OnePlus 11 не заблокувався. Відсилання до якоїсь анонімної людини на форумі, яка «підтвердила», що у неї відбулося блокування, — так собі доказ.Але хвиля піднялася, тема вдало зайшла і про неї почали писати буквально все. Більше того, вона з'явилася у федеральних ЗМІ, оскільки тут є всі складові для правильного бінго — Китай, санкції проти російських користувачів, ошукані покупці. Витратив багато часу, пояснюючи, що це качка, і ніякого блокування немає.
Зв'язався з одним із топ-менеджерів OnePlus, щоб дізнатися, що відбувається, - він здивувався і відповів, що віконце з'являється вже кілька років, не зміг згадати, коли це сталося вперше. За його словами, причина у тому, що у низці європейських країн апарати від OnePlus не сертифіковані, оператори блокують можливість дзвінків. Тому з'явилися такі попередження, їх реалізували для всіх країн поза Китаєм без розбору. Тобто логічний перемикач у софті влаштований просто – у Китаї телефон чи ні. Якщо не в Китаї, треба попередити. Це не спрямовано на якихось конкретних операторів у світі, загалом опція працює так.
Не здивуюся, якщо в гонитві за сумнівною славою нам демонструватимуть «факти», що телефон не дзвонить і таке інше (підказую, достатньо видобути SIM-карту, яка не працює, і сенсація готова, а заразом і докази). У кожній із компаній, що входять до BBK Corporation, на різних рівнях сказали те саме: ніхто не збирається блокувати користувачів на росії, навіть якщо вони купили апарат у Китаї. Не потрібно активувати його в Китаї, щоб він працював у росії, — попередження все одно з'являтиметься, це частина софту. Можливо, що після всього цього галасу для Росії приберуть таке попередження, але сенсу в цьому немає. Воно з'являється одноразово, натисніть ОК та користуйтеся. Воно знову з'явиться під час зміни SIM-картки або перезавантаження смартфона. Повторюся, що наш OnePlus 11 як працював, так і працює.
Тим не менш, є ймовірність того, що деякі апарати будуть повністю заблоковані, причина тут не у боротьбі із сірим ринком, а в тому, що вони банально вкрадені. І блокування просто відбувається не миттєво. Така ж історія з iPhone, тільки вона більш відома, ніж історії про китайців, їх купують помітно менше.
Ми оновили OnePlus 11 на останню прошивку і отримали таке ж попередження, але знову все працює.
Щоб розігнати хвилю, неохайні люди взяли китайський realme, де рівно такий самий софт, що в OnePlus, там є таке ж попередження. І пожвавили тему, а попереду, певне, «відкриття» про OPPO, Vivo. Давайте почитаємо офіційний коментар realme:
«…Ні про яке блокування пристроїв realme на росії не йдеться.На ринку країни офіційно представлені сертифіковані устрою бренду, на які поширюється повна сервісна підтримка. У разі виникнення питань щодо функціонування пристроїв, призначених для інших ринків, користувачі можуть звернутися в російську сервісну підтримку, де потрібно надати сам смартфон, чек на купівлю, IMEI та низку інших даних».
Зателефонував до сервісу, де поспілкувався із флегматичним інженером. Виявляється, я був не першим з таким питанням, але найголовніше тут: «У вас телефон заблокований, щось не працює? Приїжджайте, все виправимо. Водночас хоч вперше побачимо таке блокування, у нас таких випадків ще не було». Втім, опитування інших компаній показало, що й у них таких випадків теж не було. Дивно, не бачите?
Більше того, нам "продають" історію, яка виглядає максимально дико. Виробник повідомляє, що щось не працює, а потім дає вам якийсь період до блокування, не вимикає апарат одразу. Для чого? У всьому світі, як тільки смартфон визначає, що він не там, де має бути, або працюють обмеження, він одразу перестає працювати. А у нас якісь благородні китайці, які дають можливість користуватися пристроєм. Маячня.
Збитки, які завдала ця качка, складно підрахувати. Але, безумовно, це проблеми для тих, хто робить свій невеликий бізнес, привозить сюди апарати — надто вузька ніша любителів, надто швидко вони дізнаються про подібні новини та починають побоюватися купувати такі пристрої. Додаткова робота для компаній — пояснювати, що їх офіційно поставляються пристрої не схильні до такої напасті.Вибудовувати нові процедури на рівні сервісних центрів, якщо прийдуть люди з такими проблемами. На всякий випадок.
Висновок, який можна зробити, є простим. Вірити будь-якій нісенітниці, яку поширюють з істеричністю та натиском, точно не варто. Тут вирішується зовсім інше завдання, це привернення уваги, спроба заробити додаткові переходи та кліки. Втім, не вперше, адже в минулих ситуаціях вигадки спокійно сприймалися і закріплювалися навіть у свідомості людей. То чому б не повторити старий трюк?